Головні тези на Всеукраїнському будівельному саміті про досвід SENSAR під час війни від Марка Марченка

Головні тези на Всеукраїнському будівельному саміті про досвід SENSAR під час війни від Марка Марченка

Коли місто, де реалізуються твої проєкти, стає прифронтовим, а бізнес опиняється у пастці війни, варіантів небагато: або припинити діяльність, або шукати нові шляхи розвитку. Наша компанія обрала другий шлях, складний і ризиковий. Але для нас важливо розбудовувати власну країну та бути корисними для українського суспільства, особливо у непрості часи.

Команда SENSAR під час війни здійснила релокацію бізнесу, розширення діяльності, отримала звання лідера у будівництві дохідної нерухомості, добудувала 4 великих об’єкти (три з яких знаходяться за 40 км від лінії фронту) та активно будує ще 6 проєктів від Ужгорода до Запоріжжя. Нам є чим пишатись та є чим поділитися. Досвід, досягнення та рішучі дії SENSAR привертають увагу. Це стало однією з причин запрошення виступити Марка Марченка, засновника і CEO SENSAR Development, співзасновника UniClinic, на Всеукраїнський будівельний саміт, що відбувся у Києві 30 січня.

«План Б» у девелопменті

На саміті Марк Марченко поділився досвідом адаптації роботи компанії до екстремальних умов. Його виступ під назвою «План Б у девелопменті» викликав жваве обговорення, адже мова йшла не лише про бізнес-стратегії, а й про виживання ринку нерухомості в умовах війни.

У своєму виступі Марченко відверто згадав 24 лютого 2022 року – день, коли здавалося, що бізнесу в країні більше не існує. Але швидко прийшло усвідомлення: зупинятися не можна. Команда почала працювати над стратегією антикризового управління, що дозволило не лише втримати компанію, але й розширити та вивести її на новий рівень.

«Ринок нерухомості більше не може існувати за старими правилами. В умовах невизначеності девелоперам потрібен детальний план Б та ціла стратегія адаптації. Саме це сьогодні вирізняє компанії, які не лише виживають, а й розвиваються», – підкреслив Марк Марченко.

Серед ключових рішень, які дозволили компанії втриматися на ринку, засновник SENSAR Development визначив:

  • Збереження команди та повернення спеціалістів в Україну.
  • Релокація бізнесу та розширення присутності на заході країни.
  • Адаптація пропозиції до нового попиту, який суттєво змінився внаслідок війни.

Будівництво у прифронтовій зоні як частина маркетингової стратегії

Одним із найцікавіших висновків стало те, що успішна реалізація будівництва у Запоріжжі стала для компанії маркетинговою інвестицією. Продовження будівництва, попри ризики, дозволило зберегти довіру клієнтів та репутацію компанії, а також привернути увагу нових інвесторів.

Перспективи галузі

Аналітика свідчить про подвоєння податкових надходжень від туристичної галузі у 8 областях України за три роки, що робить готелі, апарт-готелі та комерційну нерухомість одними з найперспективніших напрямів для інвестицій.

Дані НБУ свідчать, що попри війну, українці накопичили рекордні заощадження – 752,4 млрд грн. Це означає, що в країні існує фінансовий ресурс, а отже, й попит на альтернативні варіанти вкладень.

Тож досвід SENSAR Development доводить: виживає той, хто готовий до змін. Війна суттєво трансформувала ринок, але водночас створила нові можливості для тих, хто не боїться ризикувати та адаптуватися. А наша команда такою і є.

Фотогалерея